Ansvarig utgivare
& tillhandahållare
Micheles Kindh
dr.indie@blaskan.nu

Dekadass, fjöl, kategoriska hål, lock

Dasset hör öppningen till, och en slutmuskelns tal. Fjölets förgänglighet två spröt genom växer har sin symbol tala stryket och starkt här på den stor finsk okände författarens bakgård bortom Klobbängarna, eller Storängarna. Förmente textrådet, lyxpoeten St. Hammarén varit på vidare småstegspromenad nästan fram, avstickare till forna dasset nu under bar himlapällen vid rysstorpet, ett fd dragontorp från 1700-svaret och svenska tiden, annan idé. Inte mycket kvar av fjölet precis heller nu trots fjölet varit av hyvlad ek ramlat omkull stället. Fjölet gjorts på bredaste två plankor och har nog så tilltagna öppningar. Den senaste dasssuttna person var den okände översättaren av ingenting eller nånting jämte annat, en nu lika namnlös rysk poet som skrev om gula blommor, låga vaser till och om de fransiga bergsprydnadsväxer skön begriplig diktens enda, samma dikt eller dessäng han skrev hela sitt liv på, likt en Tjajkovskijs entoniga upprepningshelvetestvångs-symfonicasvada nån halvannan kmeter långt. Han torde varit den enda som bebott rysstorpet sedan så början 1900-svaret, var hyres- och sommargäst. Lyxpoeten såg honom allt ledsen för sista gången år -87, han ryss inte helt klar under hatten, tror han begick också straxt efter suicidium medelst växtgift, tio år senare föll dasset äntligen ihop slutligt omkull, samma år Hammarén påbörjade sitt första beryktade storromanbygge. Dasset torde inte härröra sig ändå från 1700-svar tillbaka, där bodde några dårar då som utträdde tarm sitt på och från en stång, bekväma sittfjöl kanske av något senare dateringar dags, vad lyxpoeten, förment ckarl Hammarén kunnat förstå av husgrundens stenar, har den varit en byggnad hälften så längre än nuvarande halva stockdel bredvid om ladugårdsdel kvar, troligen i svinstian dasset varit inhyst av ganska anorektisk smal del senare än ursprungligt, troligen från soldat Jernrörs sista nedstigande leds representantens dagar och bekvämlighetsinrättning, hemlighus yppa, med vaga inskriptioner om kärlek mellan människor. Det fanns också utsågat ett fönster med aldrig fördraget tyll, fönster som redan långt innan sista dassbesöket företogs trillat ut, ett sista besöket uträttades med blott halv kvarvägg sägs det sägas, som i mardrömmen där naken människa skäms ihjäl över betraktelser från de alla, ifrån även skogsrån i raden av. Och lyx salvator Hammarén tänkte för övrigt en gång köpa rysstorpet innan det helt förföll, men avstod när ägaren är dåre.

Textrådet, lyxpoeten donquijotén S:t Hammarén på sin sena ytterligaresnedstegspromenad, fram yr åter hemma hos den stor okände finske författarens tusculum stumt förbi till, som har ett så jävla anspråkslöst utedass att inte klokt i sig. På hans uschdass ett hål ser man inget litterärt hänt, ingen text, ingen sentens, ingen plansch, ingen lyx, aldrig pinuppa, inget att läsa nånsin heller, bara en liten blomkrukssprutkanna av tunn plåt på fjölet, kanske bästa asckopp, fimpkärl är, men bara plank och planschrest, avskyvärt i övrigt, vidriga emaljhink står frånfyllda med något som kan möjligt ha varit släckt kalk men nervätt, otvättad bak sänka, blandat med något annat, två ämbaren blank det för, spöregnar också lite in i dasset genom lite öppet ovan, och genom dasset ser man rakt igenom till skogsbrynet, ljuset ut, det är vad som kunde sägas trots allt det tredje groteskaste fjölets tillhåll och möjligen innehåll emellan, slut inte alls tilltalande att man ser igenom så, där några meter bakom dasset går sedan ett handgrävet dike det rakaste sådant lyxpoeten Hammarén sett i sina dar och enbart rakt någon kilometer och utan att leda någonstans alls i skogen. Finns inga uppgifter klokt om den okände finske författaren eller om hans dike, hans hemlighet förborgad intra muros om vad han skriver beträffa, som alla ändå vet, är hel del om fjöl, skönt finskt dasspapper, öl, kvinnan, ansättande kärlekens, svårigheterna, separationer, desperationen jämte marseilletvålar och kniven. Vid detta tusculum har även landets ledande parapsykolog dr Fahler bott och på fjölet suttit ganska så fet rumpa, han kunde anmärkningsvärt även prata med döda, mitt under ett samtal med de där döda någon som inte ens finns, eller finns, åtminstone funnits, lever enligt J. Fahler, blott han sa upprepat vill inte föredra samtala med de som satt klippingen till på WC, vet man ej varför, han brukade själv också blotta sig på höghusets balkong i H:fors, sa "det var rent", och förblev en egensinnad ckarl och original livet ut, pinkade mycket ogenerat på landsvägen, kramade lyxpoeten så han tänkte storkna, lärde lyxpoeten göra popcorn, rökte rörmokargräs och yrade om indiska sköldpaddors kärlek och hotade slutligen skjuta alla som störde honom, i mångt en bra karl och höll fjölet som ett arlöv föll, han dog galen. Den finsk okände författaren är däremot anakoret, slafsig, bjuder inte ens på en nerkyld Lapin Kulta, befinner inte ens vidare alls på sitt tusculum, håller inte fjölet i skick, locket till öppningen flagnar, på dekis, på Fahlers tid fanns där porrbilder som han köpte av textrådets polare dr Schön_ som stal dem från andra fjöl på. Fahler är författare till boken ”Saatanaa haastattelemassa” med intervju med Satan om hans hål.

Lyxpoeten, kärleksaptit bosshumlan hungrig dr St. Hammarén på avtagvägssmåstegspromenad oförstånd tycka själv synd om och till gamla för länge sedan nedlagda folkskolan från 1870-svaret för fyra klasser vet, på nästan lite i en herrgårdsliknande gård växt tre ekar stora träd en nedsågad fälld redan, enär herr hjälten Hammarén var liten gjorde han och polare Schön_ jämte andra inbrott och utfärder till nedlagda skolan, oförblommerat klättrade in, och vissa tider var det lägerplats för femtio av ett ungdomsfängelsets interner, knivbeskurna skönheter allesammans, duktiga på sitt sätt, då som man gjorde vett lika klokt och vare rätt hälsosamt att hålla sig därifrån. Laxpoeten Hrén gav ett bud på folkskolan när den bjöds ut men förlorade första, andra, även tredje offertrundan, bra nog, för märkte följande sommar att det fanns tvåmiljardertre plus döda hästmyror exkluderat drottningar i grunden och trossgolvet, formligen kokade av dem, även om dr Schön_ har något gift som av myrorna själva skall bäras in och fram till drottningarna och de lägga fötterna snett, här är om pluralis dem kartell queens. Lyxpoeten dumpade sin ena av fyra el- skrivmaskiner han skrev första arbetsskiss för sin soppbok på (vistelseskrev inte på) i uthuset bredvid dasset samma byggnad, äh, jävla satsbildning. Superpoeten Hammarén har pinkat och skitit liten på pojkdassavdelningen här, blott för sakens skull. Här är saken lång fem hål öppning för herrar och grabb, två lock finns kvar som påminner om tjocka så tjocka kastrulllock, dassfjölen smärta se. Här luktar det fortfarande, går aldrig Aldrig ut, fastän beror inte på Hammaréns gjorda utan på skitungarna som ändå aldrig kan ha varit hemskt eller skärskilt många. Det är groteskt ställe, skiten växer ur väggarna, hänger ner för innertaket och bildar en matta på golvet. Fjölet är erövrat av nånting som t.o.med säkert saknar goda latinska namn och benämning för. Flickorna hade ett seprat dass med tvåhålsfjöl, däremot djupare hörn i väggen efter korridåren att man inte kunde se något när de satt ifall kille hade fräckheten och öppnade dörren, däremot var grabbarnas hörn av fjölet grunt infällt att man kunde se rumpor i lång rad om stod, annars smalben om satt och sket sin tid, för den som kikade in herr ludimagister själv, fanns även lärarnas dass med två hål man eller kvinna och rak insyn från dörr utan någon korridår fram nog vem ville se där veta det, lyxrådet Hammarén ej säga kan, samtliga dessa dass samlades om en enorma tömningen bakom.

Baksidan av dasset, enorma tömningen. Med dubbla dörrar som till ett stall. Växer en dålig fläder på yttre sidan, kan den hjälpa upp något? Här hade inte en allé flädrar hjälpt med. Taket är uppsågat vilket av om orsak sett. Tror detta är lyxporreten Hammaréns värsta yäk. Han har aldrig sett värre dass till, eller knappt något som motsvarar. Detta är dassens guldgruva utgjöt han. Inre skräcksynen är så stark för denna att även om hur mycket lyxpoet han än är må, förmår han inte tala text till den tömningens vilket skatologiskt, så hur mycket han än vill, snarast gissar den ännu spökar kommer i texter hans framöver. Här mynnar såväl pojkdass som små flickdass, jämte lärarnas tömmen av, till räkning ta pojkarnas fem hål, flickornas två, klasslärarnas tevenne feta lyxhål, plus fladdermössens guano fritt fall.

På ock fortsatt den flerstegspromenad väl, vete flera diken, många dass efter, någon bäck över hamna gå i en tjugo trettioåttafjärdedelscirkel halvannan ckmeter ifrån kommer dojorna förmente dassrådet, poetlyx Hammarén till docent, dr, kirurgarg gr, en av landets forna organavlägsnare, expert, döde, öde Pecka Panzars utedass som har ekparkett och furufjöl av mycket grovt blekskurat virke och anmärkningsvärt väl locken infällda, inte ligger på fjölet som brukligt (även om på bilden bortlyft), har sig dasspapperslutande tornet i Pissa, tälja historietter om, rent snett för fjöl, dålig spegel hänger här, porslinstavla dåligt motiv med, men väggen hade förr för ett antal år sedan en mycket stor skylt från stora sjukhuset tagen "kirurginen osasto tri Panzar" kirurgiska avdelningen dr Panzar, tänk utgjut, vete folk och strykare förstå vilken grym ironi, varje sinnlig bakterie är aldrig sagt mycket renare i språk och svart humor om på ett dass dess. Detta är oskriven litteraturhistoria, ett omistligt blad. Åh vilken humor carln hade. När textsåret Hammarén strök barnsben där med polare dr Schön_ fanns även hans den kände kirurgens hemliga novellett på dasset påseende läsa som handlade om ett samma utedass där han hängde upp knivar på väggen efter döda patienters organavsked, och kirurgen hade alltid som mer än tio öppnade lakritspåsar bredvid manuset där man kunde stjäla. Hans en husfasad intill liknar för övrigt något himla mycket, helt galet för mycket, ofattbart husfasaden till Dow Dassmans, Dossman, Mossman, Housemann man författaren som försvann spårlöst, knappt fanns, som skrev en så så bra roman och ville aldrig mer skriva, som herr Mark Moskowitzzz sökte genom en hel kontinent efteråt över tjugo år när boken kommit ut, ingen visste nånting om författaren ifråga, fanns en enda recension och ingen läsare, ingen förläggare kvar, ingen litteraturinstitution och arkiv som hade något om, en fd pärmmakare som inte kom ihåg hela boken, för allt var han lika omöjlig att finna trots anlitade privatdetektiver, han bara inte fanns, och enda kritikern som skrivit om honom var inte han himslef och visste skvatt inget alls, slutligen med idogt idiotbesvär fann Moskowitzzz på ett handskriftsbibliotek där han egentligen borde ha börjat genast en stor uppsättning manuskript till samma bok och ett fotografi från en skrivarkurs, någon kände igen skrivsuleläraren, dit herr Moskowitzzz begav sig bums, och aldrig har herr Hammarén heller hört ett mer dårbejakat skratt än han fd skrivlärarens och det textrådet som hade fått _ossman orgasmt på en sinnesjukanläggning efter att tvingat honom skriva mellan 12 - 20 resemaskinskrivningsskrivna versioner av hela manuset, sedan hade _ossman i tjugofem år svetsat metall, aldrig skrivit allvar, och blivit anakoret, nog gamle skrivläraren och textrådet, han med galnaste flabb, och skrattar inte sällan, ironiskt verkar intelligent visar sig veta var författarn som eg inte skall existera bör finnas fastän inte haft contakt sedan förpassade adepten sin in sinnesjukhuset S:t Lukes Sjukhus, nog herreguldt till, de visar sig båda skratta på samma sätt och som allt hade hänt i går. Textrådet kan inte säga annat än fasa och ve, harmar sig lite och djupt att själv hunnit bli så känd redan, hade kanske själv ändå önskat vänta 25 år på sin enda läsare, fått vilken distans och anakoretaptit på helt annat sätt, å andra sidan kanské skönheten Emma grammatika kontra Emma hispidusa kommer åter om tjugofem år återvändo. Och när Moskowitzz kommer _ossman till visade sig han sedan hemma, i samma hus han alltid bott i, och som romanen handlade om, ha än fler versioner av sin bok, verkade ha dem kvar näst ett i helt rum, vid närmare grskning fanns lite lite varstans i huset.

På lyxtextrådet, hälten Hammaréns hemvägsstegspromenad lyxutedass vid jaktstugan sin, rent vare, lejon från antiken har och rödrandig vit matta vid, bredvid en nästan blodröd fanertunna med kalk, blott blått golv Hammarén själv målat förutom röda tunnan, ganska odekadentiskt allt, lejonen så så så söta, saligt från löpska och concumbo ser ut som. Må vara helst, hellre osagt för undvikande av kolorum något hallå om hur de alls kommit hit fört, men riktigt textrådet hjärta Hammarén infall skänkte dem poeten Emma grgrammatica kontra Emma hispidusa för att hon skulle få ett förtjusningen lyxigare dass all komfort vackert vacker se på något ledd uppmärksamhett. Hon tog foton på det avsikt visa för Skåne finska dassets groteska mening och överträffa. Dasset har två öppningar, Hammarén förunderlig funderat om man verkligen för att sitta tuman hand tunnor par, vilket nog, gjordes med två öppningar för, eller för att få två tunnor "att i" och därmed längre tid tog innan fylldes, kunde man på morgonen skita vänstra, kvällskvisten högra, eller måste mannen och kvinnan alltid ha skilda, och tömdes då färre antal gånger än en fastän å andra sidan tog nog smått tyngre tömma två tunnor när gjordes onsdagar någon gång veckor mellan.Vet någon svaret, eller tog man bara efter mall och hört, så otroligt ofta med två öppningar i fjölen, att verkar var en dekadent envis förebild. En gång sattes dit likadana fanertunnor som den med kalk, illa nog löstes de upp innan fylldes. Fjölets virke är här av ask, och locken har kukiga handtag förebild. Dasset låtits byggas på uppdrag av den mördare begravningskranshandlanden och trgårdsmästaren Lindbhom, blev förmögen i H:fors på det, och den skickligaste begravningskransbinderskan karelskan Sylvi gifte sig snart med honom, försökte mörda honom något år efter, han blev lam och sängliggande av det, varpå hon avslutade. I villan hölls sedan många och extrastora festligheter vida känt med massor av soldater och konstnärer, författare bland tills Sylvi slutligen tio år senare var barskrapad av allt. Sylvis soldater sköt som galningar med sina eviga pistoler, textrådet funnit orimligt många hylsor och kulor när han grävt i marken eller petat ut från stockar, och stundom råkar han också gräva upp en del likdelar, liksom bakom utedasset ett helt bäcken fann, med ben till armar och ben på andra ställen, aldrig ännu en skalle. Kulhålen funnet lite överallt och i skorstenen. Händer fortfarande att fd soldater och deras avkommor vill se villan och dasset, de gamla säger att Sylvi var vackraste ligget som fanns. Sylvis söner blev gangstrar i H;fors, deras äppelpallarbyxor, som plus-fours funna på dassets vind hängande. Sylvi själv tog livet av sig och rekarnation av ett spöke och alla som sovit något längre perioder i villan får förbannelser vila över sig, blir alkoholister, galningar i största allmänhet, blottare (statistiskt nästan omöjligt enär flera), sjuka och Emma grammatica kontra Emma hispidusa förlorade sin kärlek för kanske evigt. Parapsykolog Fahler har samtalat med Sylvi à spöke. I övre våningen av villan har textrådet Hammarén känning av henne. Men visst behövs det minst två öppningar fjölet om soldater och författare där en och en två vid, med kö utanför. Hammarén spikat nu upp följande där

Kärlek är jobbigt
men
gör besvärligt ändå lätt,
man kan med den det man inte annars förmår,
från försteningen, roten och ankaret mer lyfter man
en extra vingskapelse,
man är rest rakt ut i glöd landa som känns plåster alla gr
nånting, mest
och man har framför sig ett heligt frö som glänser.
Glänser än mer under skalet.
Man är gjord, håller fröt i två händer. Det svarar dig gro.
Gör man visst.

Musik

100% Blaxploitation: 100 Essential Funky Tracks

Backyard Babies — THEM XX: 20th Anniversary Box

Badly Drawn Boy — It’s What I’m Thinking, Pt 1: Photographing Snowflakes

Black Country Communion — Black Country

Black Mountain — Wilderness Heart

Britta Persson — Current Affair Medium Rare & Säkert — Facit

Bryan Ferry — Olympia

Charlie Persson & Kollektivet — Lejon och lamm

Daniel Norgren — Horrifying Deatheating Bloodspider

Danko Jones — Below the Belt

Deerhunter — Halcyon Digest & The Walkmen — Lisabon

Dimmu Borgir — Abrahadabra

Ed Harcourt — Lustre

Edwyn Collins — Losing Sleep

Elton John/Leon Russell — The Union

Elvis Costello — National Ransom

Håkan Hellström — 2 steg från Paradise

Helmet — Seeing Eye Dog & Black Label Society — Order of the Black

Hion Martell — Will Cure Any Disease

James LaBrie — Static Impulse

Jasmine Kara — Blues Ain’t Nothing but a Good Woman Gone Bad & Hälsa henne att hon skall dö

Jay-Z — Dear Summer & Ice Cube — I Am the West

Jeff Beck — Emotion and Commotion; Joe Bonamassa — Black Rock & Walter Trout — Common Ground

Joe Cocker — Hard Knocks

Junip — Fields

Killing Joke — Absolute Dissent

Kiske/Somerville — Kiske/Somerville & Paul Gilbert — Fuzz Universe

Korta musikrecensioner LIX

LCD Soundsystem — This Is Happening

Manic Street Preachers — Postcard from a Young Man

Mark Ronson and The Business Intl. — Record Collection

Mavis Staples — You Are Not Alone

Monster Magnet — Mastermind

Neil Young — Le Noise; Eric Clapton — Clapton & Phil Collins — Going Back

Nirvana — The Curio Box & Soundgarden — Telephantasm

No Age — Everything in Between & Glasser — Ring

OMD — History of Modern

Ron Wood — I Feel like Playing

Sufjan Stevens — The Age of Adz

The Bear Quartet — Monty Python

The Charlatans — Who We Touch & Kings of Leon — Come Around Sundown

The Posies — Blood/Candy

Therion — Sitra Ahra

Timber Timbre — Timber Timbre & Dylan LeBlanc — Paupers Field

Toby Keith — Bullets in the Gun

Usher — Versus; Macy Gray — The Sellout; Cee-Lo Green — Stray Bullets: The Mixtape Made of Gold; John Legends & The Roots — Wake Up & Danger Mouse & Sparklehorse — Dark Night of the Soul