Ansvarig utgivare
& tillhandahållare
Micheles Kindh
dr.indie@blaskan.nu

Mig vit

du är nu där på kurskväll ock målar tydligt ett ihåligt träd igenom som gått till hälften av på mitten på och lutar av halvt ned i luften av, samt (du) ser på bredvid halt talterapeutens ofullbordade tavla alba terra bete vilken han konstnärerat å ett fragments en målarfärgsluktande ko med kladdiga mörkbruna allt ojämna fläckar samt fånig mjuk svans hängd mycket lös tedd, en kossa som omkring råkat ut för brunstig (tjur) och fått mjölken vitare än tavelduksvit, vit buuuuu så, är lika vit som (dator)skärmens underlägg här framför (var) och en hemsk, väldigt hemsk vidrig konstnär och konstnärsänka tillika försökte en gång år sedan senare försälja åt mig sin döde mans ena tavla som han konstnären inte målat himlen alls på överhuvudtaget, inte ens stänk av ett, endast en kastell öde rest och lite mark framför omkring, eller var det vatten föreställande två meter djupt bottnet, tyckte anse jag då väldigt illa begynnelse om henne och den där tavlan som, kunde inte förstå klart att man kan som konstnär vara så ohyggligt illa lat dålig att man inte målar himlen ut, lämnar helt slätt och har ännu kvar duk sin underlagets vita färg uttryckligen sant lägg, än trist som konstnär själv och änka tillika gitter sälja sådant försöka törs åt en färgfrälse som till mig, och mäster Seppo (Peppar) Arina däremot blandade allt som oftast in zinkvita i alla sina ljusa färger han använde bruka, vitt däremot sällan nära aldrig som framträdande färglager haft, och vad vill jag säga uttryckt mena är här, blir deprimering mig svårt av vitt och vitt är tomhet och ödslighets tal, själspest är, fantasilöst så ock värre än grått, ensamt slag från färg befriande, snö marktäcksfrysisolatet det mest utslätande nästan kanske av allt så naturdött nära, största färgen egen istid, av allt ännu är jag person här utan lekamen dig avstånd som ett till buuu gör naken egentligare semi, du är där trogen färg vara och mörk, passar med färger, gör fäster marken för dig, du hör av penselföringar besväret hos honom talfelsterrapeutens egna murmuratio greppligt bedd, hans läpps släpp frenetiska muuu, du hör det nog med varje vit kludd och kladd han tager göra sig för fån sitt, annat rim nurmikko är annars trots gräsmatta på finskt språks vis, själs bete han kohärmare på gå ut, liknas själv en snöman med acneärr säkert, fått vitt på kind ut frost nypen ros nyponet, sådan snöman smärta lika myt som i finsk guldåldersfilm gjordes av legendariska Pekka Puupää översättningsalias omvänt Träskalle och Stumpen filmatiseringen att jaga åtförd, resonemangets återfall på kittet trä virke totem avhuggstorso statyträ grundfärg och indian här dig har det relaterats hispidusa din för färg tal ment, vitt blir tids smuts kan nästan alltid, eller i fruset inget att påla, genom undre över täckets färg, bryt ut, säga ett men i en mening vitare än förgjord sök se, prof. Arto V. Nurmikkos laser förlyser en färg svårare än kategorisk av, så finns och inte finns den ut grund befintlig, däremot tog jag mig själv idag datum på dagen en titt skåda se närmare åter på talkstensputsen vi gjorde och den är fin knot täcker som vit undantagsvit, för vi gjort den tillsammans en vecka länge, nöjd är glad för där mig jag var, aldrig målande svårt antisvartnad, blev och varför heter målarfärg eller målfärg inte bara enkom endast färg undrade förre målaren plankstrykare pådragare tycka å yrkets blott vägnar föresats sagt påtala enkla klar svaret självt vid tyda, vi hann mot amiantvit, andevit, ankelvit, nånting fäst, annat torkat, tredje pressat, ytterligare satt det, lösving på amorin nödlandad invid massor skruvgängorna, och röd jätteslit slätslickad på så mycket skillnad kyss an vitvärme all höfts grotta gått toppa ner, saksakna djup undre benfängelset, i stam trädskam stumpväxt mig be sätta dömd dämd, ner livs berätta förmålat se dig trädd närme sig te, lårhemmet på dig vi haft livbojsröd i vitkamssjö hård beklädd tofshårs gömma hängfrans utspänt inviket hel skals färg tio lager minst pompöst svullen halvrullad som icke runtvird tapet vecklad stora i tum måttet mångt vik som motiv Motiv själv, månsken också var natten innan andra, kanske hölj runt talrör med, ändå föreställer hjälp hängd upp från till ur näcks knäckveck emellan bädd vänt underjordisk sjö längs, mittpartiet frakt vitare blek ner än röd hud sluten, färgfabriks dig utgå fläck på känsla min rosa kind högra väl, vecklförtjänsten din knip fast som alla lager skavsplåster korstfästa skorvtäta varan mönstrats motivet samling, i alla kanterna runt översta lagret sammetsnässle och näckblad i slingor kring överallt, samt rasp i naturmateriell av svull, svall, slit, gnid, snid, pastasmetiga samma ur hur ad hoc knipklängen klippslängd klappansträngd klämtväl översvämmad ansträngd målad glansig lämnad mobiloljad försökt utse skön kräm preparerad de d’kardborriga utbrukbart tillräckligas stort kar kant hamnat rensad flödade, skuggan säger ägt svara har dyschatell all stoppning så borttrollat vitt tvätt dolt, trolls anmäkig förråna lurvkind ganska päls övrig, ollon för nära, snubbeltråd ända i utlösning tonlös var varning inget kling två par stor nummer galoscher mot hann varann utan steg där törn, som brast ihop häls hel halv, vem galoschfabrikens ringklocka merljudlig anmäktig innan paret det, gömt orgasmfärg längst ut i var tån knubbig född tanke an för nästa steg stiga upp, jag känt hos dig kommen in vitt försvinna baklänges plånet, förstått fjädringen särpräglad av alla tändgnista plåstriga omslut dynvita motivoasen falla inom vart bak vag tydligare levd yta, inte oljepumps utan vita sinnet, stam i vas levd, flöt vita sjok omrört kretsa, vill berätta an dig sant ords elds hjälp av, du som åkt härvidlag nu medtaget av dig målat färdigare träspö långt halvt hängande i krok en Sankt Pers fisks gapiga trut mun plus supwhisky majsbrännvinet till bror nerboxaren, begett skrivit på grattis fastän jag är kär, oavsett vad det har med motivet att göra, än ge färg och lagret

Stefan Hammarén

textråd

Musik

Albert Hammond Jr. — Yours to Keep

Amon Amarth — With Oden on Your Side & Vader — The Art of War

Anti-Flag — For Blood and Empire, Cumshot Hookers — Heartbreakers, New Found Glory — Coming Home & Alien Ant Farm — Busted & Up in the Attic

Atomic Swing — The Broken Habanas

Badly Drawn Boy — Born in the U.K.

Bo Kaspers orkester — Hund

Bob Seger — Face the Promise

Cajsa Stina Åkerström — Kärleken finns överallt

Cassie — Cassie, The Game — Doctor’s Advocate, Kelly Price — This Is Who I Am & Lady Sovereign — Public Warning

Diana Ross — I Love You & The Definitive Collection

Dr. Indies musikmix VI

Grattis Musikbyrån som fyllt 10 år

J.J. Cale & Eric Clapton — The Road to Escondido

Jerry Lee Lewis — Last Man Standing (Dr. Indie)

Jerry Lee Lewis — Last Man Standing (Mr. Snaggus)

Johnny Cash — American V: A Hundred Highways

Koop — Koop Islands

Korta musikrecensioner XXII

Lacuna Coil — Karmacode

Lisa Miskovsky — Changes & The Kooks — Inside In/Inside Out

M. Ward — Post-War

Meat Loaf — Bat out of Hell III: The Monster Is Loose, My Chemical Romance — The Black Parade & The Who — Endless Wire

Midnight Cryin’ Time: Teen Angst Classics from the Rock ’n’ Roll Era

Moby — Go: The Very Best of Moby

Monica Borrfors — På ren svenska

Willie Nelson — Songbird, Billy Ray Cyrus — Wanna Be Your Joe & Jill Johnson — The Woman I’ve Become

Nisse Hellberg — Snackbar Blues

Patty Griffin — Impossible Dream & Sarah McLachlan — Wintersong

Paul Stanley — Live to Win

Prince — 3121

Promoe — White Man’s Burden

Rihanna — A Girl like Me, Etta James — All the Way, John Legend — Once Again & Live at the House of Blues & Natalie Cole — Leavin’

Robbie Williams — Rudebox

Rod Stewart — Still The Same: Great Rock Classics of Our Time

Sleepy Brown — Mr. Brown & Monica — The Makings of Me

Stereolab — Serene Velocity: A Stereolab Anthology

Tony Bennett — Duets: An American Classic