Ansvarig utgivare
& tillhandahållare
Micheles Kindh
dr.indie@blaskan.nu

Författare Stefan Whilde

Tittel Köttänglar

Förlag h;ström

Mig förutan vetskap om drdrinkarna har extra konstruerade namn hos docent, dr Stefan Whildé, med halva halssköljningen i tilltalet, hur mycket som än är benämningar, uttryckets rikedom, det målande i något, ädlade halsklumpen av häpnadens jaha, eller får han hur mest fatt i märkliga verkligheten dräktiga mänskligheten sagt, i frågor om vad som har täckning för extra i sin akt, eller om vanligt blir snarast friskt i ett töcken. Hans romansvulst är en slags antibulla livshyllning. Bordellinkastare bör ha Whildés köttsliga hyllning som åh la sängläsning sin, dess horor grgråter en lyxtår ganska gratis nog till honom Whildés kan, och panelhönor och årgångsungmör, de strikta familjeflickorna tror kanské åter ännu en gång på sin oskrivna saga och skall ske dröm. Aviga svulsten är ett livsruset hos docent Whildé. Antigeniet Strindberg hade däremot bekräftat, att Whildé är kallsångskräddaren opassligare lappverk, men räcker detta för att säga att köttboken är bra, ska jag utsagø hänfalla förtjusningen, vet inte, kanske borde köttänglarna obesitas, embonpoint, posänger, rondör, fläsk, mera jävla brulépudding fått, grädde på Horlas jordgubbar som, aldrig grevie bords (vatten), och början mera styvis i allt på, nu är berättelsen om Whildes någon skriven kvinnodyrkan påkladdat i språket utan att heller bli barock och en besannad yvighet, blir det således kvar luftfickor och spikmatta i språket hos honom Whildés och hans berättande kan även få vissa tafatta drag som följer med längs sidorna? Är det omogen berättelse med sällsynt glansbild, eller möjligen är han tvärtom riktigt mogen och livsberusad, skriver eller inte i en behjärtansvärd sväng? Osäkert också om förlagets baksidessäljetikett ”varNing för glädje” vill hålla, är något tvivelaktig om stilen inte alltid övertygar. Oavsett om eller inte, en antiplatonisk roman här, och hans antilopstek som redan är déjà vu från Whildés tidigare alsterer och pulser, visserligen fusktrehundrasidor för kort roman, aldrig bort. Somliga läsare, många kritiker tycker troligen ändå tvärtom, att han Whildé bör snarast skalat bort och renåhdlat, istället för att lägga till, jag passar på att vara tvärtom, säger mera är ytterligare och mera gör förmer, men troligt finner somliga honom helt enkelt passlig. Stefan Whildé är sig nog ganska lik, sin egen tongivning, trogen sig själv och vill här skriva hänförd om en superkvinnlighet av stort naturbarn och kärleken till henne blir ett stort mått av hyllning. Om kvinnobilden i charkuteriromanen hans kan man säga en del primitivt, men må vara för andra.

Stefan Hammarén

Musik

Alicia Keys — As I Am

Alison Krauss & — Raising Sand

Aretha Franklin — Jewels in the Crown: All Star Duets with The Queen

Beanie Sigel — The Solution

Behemoth — Apostasy

Britney Spears — Blackout & Sugababes — Change

Burial — Untrue

Dr. Indie minns undergroundtidens hardcoreband

Duran Duran — Red Carpet Massacre; Craig David — Trust Me; Seal — System & Darude — Label This

Dwight Yoakam — Dwight Sings Buck

Elmo — Kamikaze Heart

Entombed — Serpent Saints: The Ten Amendments

Eskimo Baby — Actors Suicide; The Killers — Sawdust; Bella — No One Will Know & Angus and Julia Stone — A Book like This

Gamma Ray — Land of the Free 2

Gore Gore Girls — Get the Gore (Miss Vampyria)

Hardcore Superstar — Dreamin’ in a Casket

Humanifesto — The Infamous; Mad Caddies — Keep It Going; NOFX — They’ve Actually Gotten Worse Live; Terror Punk Syndicate — Extended Playtime & Raw Records — Punk Single Collection

James Taylor — One Man Band

Jay-Z — American Gangster

Justin Currie — What Is Love For

Korta musikrecensioner XXXV

Kylie Minogue — X

Led Zeppelin — Mothership

Levon Helm — Dirt Farmer

Magnus Uggla — den coolaste katten i staden

Mando Diao — Never Seen the Light of Day

Nick Drake — Family Tree

Porter Wagoner — Wagonmaster

Queen — Rock Montreal

Scream Loud!! The Fenton Story: 61 Prime Slabs of Mid-60’s Michigan Teen Punk!

Status Quo — In Search of the Fourth Chord

Tarja Turunen — My Winter Storm

The Donnas — Bitchin’

Wu-Tang Clan — 8 Diagrams

Wyclef Jean — Carnival Vol. II: Memoirs of an Immigrant